خدای متعال حقیقت هر خیری را از همان حقیقت صادر اوّل خلق فرمود و حبیب خود را واجد تام و تمام آن قرار داد. واجد بودن آن حقیقت به معنی الّا و لابد رفتار ارزشمند و درست نیست، به همین دلیل خدای متعال آن حقیقت را به کسانی عنایت فرمود که می دانست آن ها می توانند آن را حفظ کرده، رعایت کنند و ضایع اش نکنند، لذا؛ باطن اهل بیت علیهم السّلام از همان قرار داده شد و ایشان هم ارزش رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم شدند و هستند.
به این ترتیب معنا و حقیقت هر عنوان قیمتی و هر مفهوم متعالی در خلقت خدای متعال اهل بیت علیهم السّلام اند؛ مقام نورانی آن ذوّات مقدّسه مشیّت خدای متعال یعنی خواسته ی او می باشد، لذا؛ تخلف از خواسته ها و احکام ایشان تخلف از خدای متعال است، در این میان سهمی که خدای متعال از آن حقیقت به ما داده همانی است که عقل گفته می شود حال اگر کسی خواسته باشد همه ی زندگی اش مشحون از رضایت و نورانیّت و طهارت و پاکی بوده باشد الّا و لابد باید آن حقیقت را رعایت کند چرا که پسند عقل، همان پسند ولیّ خدای متعال است.
همه نظرها (۰)