خداي متعال براي تعريف خودش دو سنّت دارد:

یک تعريف عمومی - هم براي منكرين، هم براي مسلمين - و آن اين كه به آيات آفاقي و آيات انفسي مراجعه كنند.

توجّه عميق به هر كدام از اين آيات، با حالت سؤالي توأم با جواب ندادن، به فضل خداي متعال مي ‌تواند خداي متعال را وجداني انسان كند و مرتبه ‌اي از معرفت را براي انسان حاصل كند.

تعريف ديگري هم هست كه خداي متعال بي‌ واسطه‌ ي آيه و علامت، خودش را تعريف مي ‌كند و آن احکام مربوط به تقواست.

آن كسي كه ابوذر شده، آن كسي كه سلمان شده، آنها اوّلاً به همين قواعد عامل بوده ‌اند؛ به قاعده‌ اي عامل بوده ‌اند كه مي ‌توانستند وجود مبارك امير‌المؤمنين صلوات الله عليه را در موطن نفسشان داشته باشند.

امّا نكبت ظلم بر اهل بيت عليهم ‌السّلام و نكبت مضاعف بعد از آن، يعني غيبت امام زمان عليه ‌السّلام، اين بركات را از مسلمين، حتّي از فرقه ‌ي ناجيه گرفته است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

 
هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

مطالب مشابه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید