دین خدای متعال در روش شناسی و نتایج، به این منتهی می شود که متدین، خدا دار باشد.
تقوا به معنی مراقبت و محافظت و پاسداری کردن با قلب است که به توجه و تذکر دائم، شدنی است، این توجه و تذکر به خدای متعال همراهی با او را اقتضا کرده و لازمه ی آن رعایت رضا و سخط خدای متعال در رفتار شناسی انسان است. لذا؛ فضیلت آداب و سنن شرعیه، اماکن و زمان های تاکید شده نسبت به یکدیگر نیز به دلیل شدّت استعداد آن ها در ایجاد تقوا در عاملان به آن ها می باشد.
این که گفته می شود شعبان ماه رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم است به این معنی است که ایشان در این ماه بیش از هر ماه دیگر حضورشان را برای دیگران محسوس می کنند، لذا؛ همه ی عالم مدینه است.
اگر کسی بخواهد مواظب خدای متعال بوده باشد، باید مواظب حبیب او هم بوده باشد و اگر کسی بخواهد مواظب حبیب او بوده باشد باید مواظب احبای او هم بوده باشد.
محبّت امام حسین علیه السلام غیر از مصیبت ایشان است؛ آن چه که ما در رابطه با امام حسین علیه السلام با آن مواجه هستیم و دلمان را با آن در گیر می کنیم مصیبت ایشان است، محبّت ایشان چیز دیگری است.
همه نظرها (۰)